Archive for April 9th, 2011
Voor veel Belgen is een maaltijd pas compleet met een tas koffie of
een espresso na het eten. Maar onderzoekers van de Canadese
universiteit van Guelph kwamen tot de conclusie dat
deze traditie de gezondheid kan schaden.
Na onderzoek bleek dat de combinatie van vetrijk voedsel
en koffie langer dan verwacht nawerkt in je lichaam.
Niet alleen de bloedsuikerspiegel verhoogd na een vette maaltijd, maar de
stijging verdubbelt als de maaltijd wordt gevolgd door cafeïnehoudende koffie.
De wetenschappers vrezen dat de communicatie tussen de alvleesklier
en de darmen kan aangetast worden wat op termijn diabetes kan veroorzaken.
Het is nog maar de vraag of na deze waarschuwing de koffiedrinker
zijn bakje troost na een stevige lunch zal laten staan.
Iedereen weet ondertussen wel dat te veel koffie drinken slecht is maar
zoals het in de wetenschap gaat zal straks wel een ander onderzoek
de heilzame effecten van koffie belichten.
LEES OOK:
Is chocolade zonder suiker gezond? Voor en nadelen.-
Stevige borsten zonder beha door inplantbare Cup & Up bra.-
Foto’s sexy diensters (verpleegsters) en grote hamburgers.-
Grappige video Piet Huysentruyt bezorgt Hans Otten een massage.-
Klik onderaan op comments en lees welke reacties wij kregen op dit artikel,
aarzel niet om ook uw bemerkingen toe te voegen!!!
